tag:blogger.com,1999:blog-7999947904349663251.post2072929110133025771..comments2013-08-16T12:10:23.876-07:00Comments on Strada Banana: Strada DakjePieter Moonenhttp://www.blogger.com/profile/02979016179320479753noreply@blogger.comBlogger5125tag:blogger.com,1999:blog-7999947904349663251.post-38073243485861694592013-04-14T12:20:32.640-07:002013-04-14T12:20:32.640-07:00Bij harde wind is ze getest en ben ik er zeker van...Bij harde wind is ze getest en ben ik er zeker van dat hij niet los komt, zelfs zonder velcro. Een koprol, daar had ik nu net geen behoefte aan.<br />Hoeveel de kap weegt weet ik niet, nog niet gewogen.<br />Ontwaseming is ook getest, werkt prima zolang je in beweging blijft.<br />Bovendien ben ik wel bereid er nog enkele te maken voor liefhebbers!Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10559841565108378885noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7999947904349663251.post-82990657173301858292013-04-14T11:35:55.282-07:002013-04-14T11:35:55.282-07:00Rik,
Ik hoop dat dat voldoende is, maar ik denk he...Rik,<br />Ik hoop dat dat voldoende is, maar ik denk het niet. Bij een ongeval waarbij een fiets over de de zijkant omrolt, komen er grote krachten vrij. Tot nu toe zijn, op één ongeval na waarbij 5 klittenbanden vastzaten, onze kappen op de Quest gebleven. Geschraapt, gedeukt, maar met een grote bescherming tot gevolg. Wij adviseren dan ook, ook ter voorkoming van afwaaien bij harde wind, 7 klittenbanden te gebruiken.<br />Groeten,<br />Wim<br />Wim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7999947904349663251.post-72387609885669429482013-04-14T11:04:01.695-07:002013-04-14T11:04:01.695-07:00Er zitten magneten op, maar ik heb ook nog twee kl...Er zitten magneten op, maar ik heb ook nog twee klittebanden voorzien, dus het dakje kan niet zomaar los.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/10559841565108378885noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7999947904349663251.post-78597967479121111722013-04-13T16:09:45.369-07:002013-04-13T16:09:45.369-07:00Mooi project! Duidelijk is dat je niet zomaar een ...Mooi project! Duidelijk is dat je niet zomaar een toer/racekap in elkaar sleutelt. Je schrijft dat de kap voor de Strada is ontwikkeld voor de Quest. Dat is niet zo. De Strada kap wordt op een specifiek voor de Strada ontwikkelde mal gemaakt.<br />Je gebruikt magneten voor de bevestiging op de fiets. Dat is wel makkelijk, maar gevaarlijk.<br />Bij een complete 360 graden rol blijven kappen met 7 klittenbanden op de fiets zitten en blijken de rijders keer op keer voor letsel te behoeden. Met magneten ligt de kap er zo vanaf met alle kans op letsel.<br />Hoe heb je ontwaseming van het vizier geregeld? Ik zie niet iets van een deflector.<br />Wat weegt de kap?<br />Groeten,<br />WimWim Schermerhttps://www.blogger.com/profile/02372583432436437927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7999947904349663251.post-78213061128696781332013-04-13T12:54:20.463-07:002013-04-13T12:54:20.463-07:00De afwezigheid van de knik is zeker mooier en veel...De afwezigheid van de knik is zeker mooier en veel gestroomlijnder...maar ik vermoed dat lang niet iedereen zal onder zo'n rechte ( en dus lagere ) kap zal passen !<br /><br />Dat gezegd hebbende is de tunnel/hoofdspoiler/smurfenmuts van de Strada iets hoger ( en breder ) dan die van de Quest. <br /><br />Quezzzthttps://www.blogger.com/profile/13340009785237362388noreply@blogger.com