Gesponserd door Thomas Bloemen
http://www.thomas.be/site/

zaterdag 12 mei 2012

Eerste ongeval

Deze week mijn eerste ongeval gehad met de Strada. Ik reed achter een rij auto's aan, plots stopt de wagen voor mij. Hij blijft even stilstaan en rijdt dan plots achteruit omdat de wagen voor hem ook achteruit begon te rijden om te parkeren. Toen de achteruitrijlichten aangingen ben ik nog beginnen claxonneren gelijk een gek maar tevergeefts. Het kraken van de polyester was goed te horen in de oren en te voelen in mijn hart. Toen de auto mij opgemerkt had en terug naar voor reed hoorde ik de neus van de Strada terug 'springen'.
Het gevolg: Mijn standlichtjes, de twee ledjes, zijn naar binnen verdwenen en ik heb een kring van barsten in de gelcoat. Geen mooi zicht. Gelukkig zijn ik en mijn fiets goed verzekerd.
De dame die reed was overigens heel vriendelijk en dat doet ook veel, wel raar om een aanrijdingsformulier in te vullen bij een ongeval tussen een fiets en aan wagen.
Ik heb al naar Velomobiel.nl gemaild en ze hebben me snel een bestek opgestuurd om de schade te herstellen. De hele fiets moet herspoten worden om geen kleurverschil te hebben. Dat brengt me bij een luxeprobleem, ik kan kiezen welke kleur... geel blijven of een andere felle kleur??? Eigenlijk maakt het mij niet uit, zo lang hij maar snel terug volledig in orde is.
Besluit:
In het vervolg meer afstand houden tussen de wagens, meer in het zich van de spiegels gaan staan en in het vervolg claxonneren én zwaaien met mijn dekje als het nog eens zo close wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten