Gesponserd door Thomas Bloemen
http://www.thomas.be/site/

dinsdag 15 mei 2012

gestroomlijnde spiegels

Vandaag een project afgewerkt dat al langer klaarlag: mijn spiegels stroomlijnen. Ik had het idee al langer en ik heb op het internet gezien dat er ondertussen al anderen zijn die hetzelfde idee hadden. Ook Michael van de LiLi had dit idee en heeft kerstbollen gebruikt om de achterkant van zijn spiegels te pimpen. Ik vond dit te bol en ben voor de 'klassieke' voorlampen gegaan. Die metalen voorlampen die je op fietsen vind met een dynamo. Bij de action kon je deze kopen voor anderhalve euro (hoe kunnen ze het maken voor die prijs?). De konische vorm sprak me aan, ook omdat ik er een lichtje wou inbouwen. Ik heb de lichten ontdaan van bevestigingsbeugels en het gat dat het dichts bij de punt stond groter geboord zodat de steun van de spiegel er door ging. Vervolgens de juiste vorm gezaagd (je moet dit eerst passen, want je moet het niet recht afzagen, je moet eerst je spiegel juist positioneren en dan markeren hoe je moet zagen). Vervolgens de kapjes zwart gespoten.
Op het uiteinde heb ik een ledje geplaatst. Dit heb ik genomen van de gewone fietsverlichting die je rondje stuur kan draaien, bedoeld voor mountainbikes denk ik. Vanuit mijn Strada kan ik de lichtjes bedienen en laten flikkeren. Voorheen had ik lichtjes naast mijn spiegels die met beugels bevestigd waren. Dit gaf goed licht, maar ze flikkereden niet en ik vond het niet zo mooi.
Het resultaat zoals jullie het nu zien heeft ongeveer €15 gekost, de verf om de kapjes zwart te spuiten had ik nog staan (maar het was er van de Aldi dus duur zal die ook niet geweest zijn) Op het einde heb ik de spiegels met secondelijn vastgemaakt aan de kapjes en klaar is pieter.

Verder ook een stalen draad bevestigd aan het stuur zodat dit 'zweeft', de Strada's en Questen zijn hier nu standaard mee uitgerust, maar een jaar geleden was dit nog niet het geval.


Tenstlotte ook de bediening van mijn muziekinstallatie op een andere, praktischere plaats geplaatst. Een heerlijk dagje knutselen aan de Strada, in de kelder van mijn ouders, die mij dan voorzien van de nodige infrastructuur, raad, koffie en eten. Zalig!

1 opmerking: