Voor het moment heb ik aan de Strada zelf weinig veranderingen gemaakt. De aanpassingen die ik heb:
- MP3 muziekinstallatie ingebouwd
Aangezien ik een muziekliefhebber ben en geen voorstander ben om oortjes te dragen in het verkeer heb ik speakers ingebouwd in de neus van de strada. Aangezien ik maar 1m70 ben staan mijn crancks vrij dichtbij, waardoor er veel 'verloren' ruimte was in de neus van de fiets. Daar staan de speakers. Ik heb gewoon een bestaande mp3 radio op batterijen omgebouwd zodat ik de bediening naast me kon plaatsen. Handig en vooral luid :-) Met een volle batterij (een ingeobouwde batterij zoals in gsm's) kan ik 8 uur muziek luisteren. Zulke mp3 Radios kan je in het voorjaar en in de zomer veel vinden, mijne kwam uit de Action en kostte maar €20
- Ooit kwam ik op het lumineuze idee om mijn strada aan de binnenkant te bespuiten met cockpitspray, om hem makkelijer te poetsen. Dit laatste is gelukt, maar het grote nadeel is dat nu geen enkele strip kleefband of zelfklevene klittenband nog plakt aan de fiets, zelfs niet na het gebruik van aceton of licht schuren met staalwol. Ik raad het gebruik van cockpitspray dus zeker af!
- Verder heb ik in het dekje en in de fiets magneten ingebouwd. Ik heb dit samen met een medeligger gedaan, de uitleg vind je op http://baron-strada40.blogspot.com/search?updated-min=2011-01-01T00:00:00%2B01:00&updated-max=2012-01-01T00:00:00%2B01:00&max-results=13
- Bij velomobiel.nl kan je de optie nemen om een trekhaak te plaatsen. Ik heb dit gedaan en maak van de beugel gebruik om een kindervlagje te plaatsen.
- Last but not least ben ik de afgelopen twee maanden druk bezig geweest met het maken van een dakje voor de Strada. De bestaande dakjes vond ik vrij duur, en ik hou wel van het gevoel iets zelf te maken. Ik ben begonnen met een grote ballon op te blazen en deze te bedekken met Papiermaché, dan deze op mijn fiets gelegd en verder met papiermaché ongeveer de gewenste vorm gemaakt. Dan deze papieren mal bedekt met gips en geschuurd en geplamuurd tot ik de gewenste vorm had. Daarna heb ik een negatieve mal gemaakt uit glasweefsel en polyester en tenslotte daarin dan het eigenlijke dakje. Het was een omslachtig werk, maar uiteindelijk ben ik wel tevreden. Als ik achteraf de kosten bekijk dan kwam dit niet veel goedkoper uit dan eentje te kopen, maar ik heb wel het plezier gehad van het te maken en ik heb wat leren werken met glasweefsel en polyester. De foto's zijn niet zo duidelijk omdat ze gemaakt zijn met een gsm, duidelijkere foto's volgen nog. Als amateur was het wel niet mogelijk om de vorm zo 'strak' te krijgen als de fiets of de bestaande dakjes, maar voor een eerste dakje ben ik tevreden. Op de foto's hier zie je het zo goed niet, maar er zijn toch enkele 'deuken' of oneffenheden. Later wil ik me ook nog wagen aan een deelbare kap.
Helaas heb ik maar even kunnen geniet van mijn dakje omdat tijdens de testrit na drie kilometer ik plots voelde dat er iets was met mijn stoeltje. Ik ben dadelijk gestopt en ik zag dat de steun bovenaan (die vastzit aan de wielkast van het achterwiel) uit de wielkast aan het scheuren was. Verder rijden was geen optie. Morgen kan ik al naar velomobiel.nl voor de herstelling. Ze bewijzen nog maar eens dat ze een goede service hebben.
Blijkbaar is het risico dat dit gebeurd groter wanneer je vrij recht zit (is nodig voor mij omdat ik kleiner ben en anders niet boven de kap uitkom). hieronder zie je de foto's, de rode lijn is hoe de scheur loopt.
Blijkbaar is het risico dat dit gebeurd groter wanneer je vrij recht zit (is nodig voor mij omdat ik kleiner ben en anders niet boven de kap uitkom). hieronder zie je de foto's, de rode lijn is hoe de scheur loopt.
Eind goed, al goed hoop ik dat alles in orde gekomen is? Mooie blog, schitterende naam. Hoe kom je der toch maar op? De foto is ook heel mooi.Succes.
BeantwoordenVerwijderen