Gesponserd door Thomas Bloemen
http://www.thomas.be/site/

dinsdag 7 mei 2013

Zelfbouw spiegelkapjes

De eerste twee spiegelkapjes zijn gisteren gegoten. Eerst had ik dus een positieve mal gemaakt: een omgekeerd ouderwetse fietslamp op een buis met buitendiamer 6cm. De naad opgevuld met hars en gladgeschuurd. In de binnenkant heb ik wat klei aangebracht om tot een dikker product te komen

Vervolgens deze mal gevuld met speciale siliconen om mallen te maken, deze er dus ingegoten , zo had ik een binnenmal. Vervolgens ook de positieve mal in een pvc buis gestoken en siliconen gegoten tussen de positieve mal en de buis, met onderstaand resultaat
 
Dan de binnenmal in de buitenmal gestoken
 
 
en mooi verticaal fixeren met iets dat ik de dag ervoor toevallig in een ijzercontainer vond. Ik weet niet waarvoor het dient, wel waarvoor ik het nu gebruik

Daarna de Polyerutaan (twee componenten plastic) tussen de twee mallen gieten. Eerst heb ik de mallen wel bespoten met een losmaakspray.
Na het verwijderen van de binnenste mal ziet het er zo uit:

en als je het er dan volledig uithaalt ziet het er zo uit:

het kapje moet nog lichtjes bijgeschuurd worden (ik ben nog aan het leren werken met deze producten, mijn mallen zijn nog niet perfect) maar ik ben tevreden. In de punt wordt een gat geboord zodat de camera er in kan, dan wordt het kapje op lengte gemaakt. De camera zal dus verwijderbaar zijn zodat ik, als ik niet film, er een lampje in kan plaatsen. Het linker en rechterspiegelkapje zullen identiek zijn, zo kan ik kiezen waar ik de camera plaats (links lijkt me logischer). Er is nog werk aan de kapjes, maar ik ben op weg. Wordt vervolgd...


 

1 opmerking:

  1. Hoi Pieter,

    Ziet er mooi uit! Complimenten, heel goed voor een eerste keer!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen